Omschrijving:
Tabula Rasa onderzocht hoe het gedrag van mensen kan worden beïnvloed door middel van slimme communicatie. Bijvoorbeeld bij het aanbieden van keuzen van de hoogte van een donatie voor een goed doel, bij het verminderen van meeuwenoverlast op het strand en ook bij het verminderen van afval op het strand.
Voor het strand werden zes interventies getoetst; de persoonlijke-, descriptieve- en injunctieve norm, een combinatie van injunctief en descritief, een prompt en een Mybeach bord. De effectiviteitsmeting werd op vijf verschillende stranden gedaan, maar zonder groot resultaat.
Ook interessant
Toolkit Landelijke Opschoondag 2024 Social posts
Naast het reposten van onze social posts, kun je met de aangeleverde beelden en de voorbeeldtekst een eigen Landelijke Opschoon-post maken die aansluit bij jou of bij jouw organisatie. Wanneer je post over de Landelijke Opschoondag van 23 maart, vergeet dan niet te taggen:@supportervanschoon en/of #landelijkeopschoondag.
Toolkit Landelijke Opschoondag 2024 Campagnebeeld
Het campagnebeeld is in staand formaat en liggend formaat te downloaden. Door de hoge resolutie kan het beeld op klein en zeer groot formaat worden gebruikt.
Landelijke Opschoondag 2024 Poster
De poster kan worden ingezet om opschoonacties op 23 maart, of in de week voorafgaande aan de Landelijke Opschoondag, aan te kondigen. De poster helpt om de Landelijke Opschoondag-boodschap helder over te brengen en kan worden gebruikt op diverse formaten.