Omschrijving:
Dit artikel van Verkeerskunde beschrijft een communicatie campagne uit Nieuw-Zeeland. Aan de hand van inzichten uit gedragsbeïnvloeding, beschrijft men waarom de campagne het tegenovergestelde resultaat had.
Om het gedrag van reizigers in het openbaar vervoer in Nieuw-Zeeland te beïnvloeden, deed The City of Auckland een proef waarbij het zwerfafval rond bushaltes iedere dag werd verzameld en gepresenteerd in de doorzichtige reclamezuil van de abri. Dit had een averechts effect. Dit artikel legt uit wat er mis ging en wat je dan wel kunt doen.
Ook interessant
Toolkit Landelijke Opschoondag 2024 Social posts
Naast het reposten van onze social posts, kun je met de aangeleverde beelden en de voorbeeldtekst een eigen Landelijke Opschoon-post maken die aansluit bij jou of bij jouw organisatie. Wanneer je post over de Landelijke Opschoondag van 23 maart, vergeet dan niet te taggen:@supportervanschoon en/of #landelijkeopschoondag.
Toolkit Landelijke Opschoondag 2024 Campagnebeeld
Het campagnebeeld is in staand formaat en liggend formaat te downloaden. Door de hoge resolutie kan het beeld op klein en zeer groot formaat worden gebruikt.
Landelijke Opschoondag 2024 Poster
De poster kan worden ingezet om opschoonacties op 23 maart, of in de week voorafgaande aan de Landelijke Opschoondag, aan te kondigen. De poster helpt om de Landelijke Opschoondag-boodschap helder over te brengen en kan worden gebruikt op diverse formaten.